Odkrywanie siebie i innych: Typy osobowości, a sukces w komunikacji

Mów do mnie jeszcze…. czyli o typach osobowości w kontekście komunikacji słów kilka 😉

Choć mówimy jednym językiem, czy dobrze się rozumiemy?

Często mówi się o chemii pomiędzy ludźmi, o niezwykłym zrozumieniu, współcześnie nazywa się to potocznie „dobrym flow”.

Na pewno jednak w komunikacji biznesowej, w komunikacji pomiędzy sobą w pracy, zespole pomoże nam, gdy:
– dobrze poznamy siebie,
– dobrze poznamy siebie nawzajem,
– respektujemy czyjąś naturę, czyjeś potrzeby, czy wartości komunikując się z nim w odpowiedni sposób.

Badanie osobowości pomaga nam lepiej zrozumieć, przewidywać i wyjaśniać różnice, jakie pomiędzy nami występują a to z kolei daje nam punkt wyjścia do analizy zachowań, zaangażowania i motywacji, My już wiemy, z kim przyszło nam dzielić pokój, rozwiązywać problemy, przeżywać zawodowe wzloty i upadki, obserwować sukcesy i planować rozwój oraz przyszłość. Wykorzystujemy też tę wiedzę w komunikacji z kandydatami, klientami czy partnerami biznesowymi.

 

 

Publikacje zamieszczone na stronach ifirma.pl służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Wszystkie zamieszczone treści (artykuły, podstrony, wpisy, analizy) są wyrazem osobistych poglądów ich autora/ów. Żadna informacja nie stanowi wykładni prawa, porady ani opinii podatkowej czy prawnej w rozumieniu art. 2 ust. 1 i art. 31 ustawy o doradztwie podatkowym oraz nie powinna stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych lub podatkowych.

IFIRMA zastrzega sobie prawo do zmiany treści poszczególnych artykułów i wpisów, w szczególności w sytuacji zmiany prawa, orzecznictwa oraz praktyki organów administracji. Treści prezentowane na łamach witryny są chronione prawami autorskimi, ich kopiowanie, przetwarzanie, publikowanie oraz wykorzystywanie (w całości lub w części) bez zgody ich autora/ów jest zabronione oraz stanowi naruszenie Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.